Crearea Strategiei De Marketing Online
In prezent, in industria digitala exista foarte multe instrumente ce pot ajuta orice afacere online sa prospere si sa creasca foarte rapid. Fiecare dintre aceste instrumente au partile lor bune si partile lor rele. Insa cei mai multi gresesc incercand sa isi promoveze singuri afacerile de pe internet. Daca nu esti stapan pe cunostintele tale, mai bine apelezi la o agentie de publicitate sau Marketing Online decat sa faci greseli care pot afecta afacere ta pe termen lung.
CUM SE ALEGE CORECT STRATEGIA DE MARKETING ONLINE?
Strategia, sau planul de Marketing Online pe care il adopti trebuie sa fie bine definita si lipsita de greseli fundamentale pe cat posibil. In continuare va voi prezenta cativa pasi esentiali pentru adoptarea strategiei de marketing corespunzatoare.
Aloca-Ti Suficient Timp Pentru Documentare
Primul pas este crearea unei imagini de ansamblu asupra pietei tinta. Aceasta trebuind definita foarte bine. Astfel vei sti cui te adresezi si care sunt concurentii tai directi. Cea mai comuna greseala facuta de marketeri aici este graba. Chiar daca timpul dedicat documentarii poate fi lung si sa para ineficient la inceput, in viitor acesta va fi castigat inzecit. Plecand la drum cu un bagaj de cunostinte insuficient, putem concepe strategia de marketing online cu informatii false. Iar asta nu poate fi niciodata bine.
Obtine Date Din Cercetarea Pietei
Este bine stiut ca orice companie mare isi concepe strategia de marketing conform datelor obtinute din piata. Gaseste cea mai valoroasa perspectiva a potentialilor tai clienti cu privire la produsul tau si pune-l in valoare. Lucrand cu datele culese din cercetarea de piata vei sti cu exactitate ce preturi ar trebui sa practici sau cum trebuie sa prezinti produsul pietei tinta.
Intelege Comportamentul Utilizatorilor In Mediul Online
Foarte multi marketeri aplica aceleasi tehnici si strategii de marketing si in online. Ceea ce este complet gresit. Asta este din start o greseala fundamentala ce trebuie evitata. Piata online este dinamica, ceea ce inseamna ca de cele mai multe ori nu se aplica aceleasi reguli ca in marketingul clasic.
CANALELE DE DISTRIBUTIE IN MARKETINGUL ONLINE
Canalele de distributie disponibile in online sunt cu totul diferite fata de cele din marketingul clasic. In momentul de fata cel mai puternic canal de distributie in orice strategie de marketing online ar trebui sa fie Social Media. Aici oamenii pot afla foarte repede despre afacerea ta si in acelasi timp sa transmita vestea mai departe. Ceea ce inseamna ca daca construiesti o reclama de caliate, adaptata la piata tinta, sunt sanse foarte mari ca afacerea ta sa creasca natural fara sa mai fie nevoie de implicare directa o perioada. Dar cel mai important aspect al utilizarii retelelor de socializare este feedback-ul. Poti obtine in timp real pareri despre oferta ta. Astfel te poti adapta foarte rapid la cerinta pietei.
Asadar, focuseaza-ti toata atentia spre aceste tehnici. Strategia de marketing online este conceputa pentru termen mediu sau lung la lansarea produsului. Cel putin pana in momentul in care clientii cunosc indeajuns de bine produsul.