5 Diferente dintre eCommerce SEO si SEO “Normal”
Atunci cand incepi o afacere de vanzari online sau eCommerce (comert pe internet), concurenta poate fi foarte mare si bine pregatita. In astfel de situatii, de foarte multe ori, un SEO on Page “normal” sau de baza nu este indeajuns. Dar de ce sa acorzi timp pentru eCommerce SEO?
Stim cu totii ca SEO de baza este deja un proces complicat, sa mai adaugi alte taskuri legate de eCommerce, poate sa para pierdere de timp. Dar statisticile ne arata ca 44% cumparatorii online incep cautarea produsului dorit printr-un motor de cautare. In plus, 49% din cei care cumpara online spun ca prefera Google ca mijloc pentru gasirea produselor dorite.
O statistica si mai importanta de retinut este ca peste 70% dintre vanzatori considera ca SEO aduce mai multe vanzari decat campaniile PPC.
5 metode sa implementezi un eCommerce SEO de succes:
- Optimizarea paginilor de categorii – La construirea unui shop online, paginile de categorii de multe ori sunt ignorate. Desi, acestea pot aduce un trafic substantial daca sunt optimizate corespunzator.
- Optimizarea paginilor de produse – Pentru succesul mult dorit, se recomanda optimizarea paginilor de produse. Nu uita sa adaugi o descriere unica pentru fiecare produs. Dar nu uita nici de alte elemente independente de SEO care cresc vanzarile. Acestea sunt: butonul de “cumpara acum” sau “adauga in cos”, sectiunea de pareri despre produs, variatiile, numarul de produse in stoc, etc.
- Crearea unei structuri de linkuri eficiente – Acest subpunct se refera la structura de linkuri prin care trece cumparatorul ca sa ajunga de pe pagina de acasa pana la pagina de produs. Cu cat trebuie sa treaca prin mai multe pagini de categorii si subcategorii, cu atat sunt mai mari sansele ca se va pierde pe parcurs si va renunta. O structura ideala ar fi Acasa > Categorii produse > Produs. In plus, asigura-te ca navigarea pe website este usoara. Iar daca ai subcategorii multiple, atunci nu uita de navigarea prin “breadcrumb”.
- Optimizarea imaginilor de produs – Pe langa optimizarea marimii imaginilor (imaginile foarte mari ingreuneaza incarcarea paginilor web), este importanta si optimizarea lor din punct de vedere SEO. In primul rand, nu lasa imaginile cu denumiri aleatorii de litere si numere. Ideal este sa redenumesti fiecare imagine cu denumirea produsul. In al doilea rand, nu uita de ALT text si descriere. In plus, orice produs cu mai multe fotografii, cat mai detaliate, va incuraja potentialul cumparator sa finalizeze o comanda.
- Configurarea de schema markup – Aceasta optiune va ajuta produsele sa iasa in evidenta in rezultate pe Google. Implementarea de fragmente bogate in cautari va creste vizitele pe website. Aceste fragmente permit afisarea unei poze a produsului, pretul, denumirea, rating-ul produsului si multe altele. Daca magazinul online este construit in WordPress, schema markup poate fi configurat cu ajutorul diferitelor module de SEO.
Beneficiile oferite de un eCommerce SEO realizat corect
Atunci cand vorbim despre shopuri online, SEO de baza sau “normal” nu este indeajuns. Desi SEO de baza va aduce multe beneficii si ea, prin eCommerce SEO produsele tale vor iesi din comun, iar magazinul tau virtual va avea mai multe vizite. Avand in vedere si aplicand cele 5 metode mentionate mai sus, website-ul tau se va indexa eficient si rapid. Iar vizitele se vor termina in comenzi intr-un timp mult mai scurt.
Daca iti doresti un magazin virtual de succes, echipa noastra de webdesigneri si experti in SEO iti stau la dispoizitie. Impreuna cu noi vei avea startul perfect si un drum tintit catre succes!