5 cele mai eficiente metode de a-ti promova business-ul de ecommerce
In ultimii 10 ani, afacerile de vanzari online au inceput sa se inmulteasca intr-un mod drastic. Daca atunci un shop online era inca nou si majoritatea clientilor preferau vanzarile in persoana, in zilele noastre, a comanda diferite produse online a devenit un lucru normal. Nu gasesti un produs in magazine? Cauta pe internet, de undeva sigur il poti comanda!
Atunci cand incepi un business de ecommerce, succesul nu este garantat. Datorita numarului mare de acest tip de afaceri cu care vei concura, face existenta unei strategii de promovare extrem de importanta. In ziua de astazi, daca nu iti promovezi afacerea, este ca si cum aceasta nu ar exista. Dar cum poti tinti atentia potentialilor clienti asupra produselor pe care le oferi?
5 cele mai eficiente metode de promovare
Newsletter sau Email Marketing
Acest tip de promovare este folosit de majoritatea magazinelor online. Printr-un newsletter, poti aduce la cunostinta potentialilor clienti promotiile sau beneficiile oferite in anumite perioade. Adaugand pe website-ul tau un simplu formular de inscriere in lista ta de adrese de email, te poate ajuta sa iti faci o baza de date cu potentiali clienti, care deja sunt interesati de produsele tale.
Reclame Platite
Daca vrei sa te asiguri ca produsele tale ajung la cat mai multe persoane, atunci reclamele platite pot fi alegerea ideala pentru tine. Promovand afacerea ta in acest fel, vei beneficia de o expunere mult mai mare decat cu alte metode de marketing. Reclamele pot aparea in Google, pe platformele de social media, pe diferite website-uri, aplicatii, etc. Acest tip de promovare poate aduce cele mai bune rezultate pentru produsele utilizate de mai multe categorii de persoane. Daca tu tintesti un anumit grup de consumatori, atunci s-ar putea ca reclamele platite sa nu ofere rezultatul dorit.
SEO si Link Building
Ce faci atunci cand cauti un anumit produs? Deschizi Google! Stiai ca peste 70% din utilizatori sar peste reclamele platite atunci cand cauta un produs sau un serviciu si se duc direct la rezultatele organice (neplatite)? Dar cum poate sa ajunga magazinul tau online printre acele rezultate organice? Un website care este optimizat pentru motoarele de cautare (SEO) si are backlinkuri puternice (link building) poaste sa creasca si sa ajunga printre primele pozitii in cautari. Astfel, cand cauta cineva produsele tale, va gasi magazinul tau printre primele rezultate. Aceasta metoda de promovare este importanta pentru cei care sunt concentrati pe conversie. Deoarece, website-ul va fi vizitat de utilizatori care deja sunt interesati de produsele oferite de tine.
Content Marketing
Ai intrat vreodata pe un website si ai gasit in meniu o sectiune denumita “Blog” sau “Noutati”? Acea sectiune este creata pentru content marketing. Daca creezi un blog pentru magazinul tau online, acolo poti oferi informatii utile despre produsele pe care le oferi. Cu cat publici mai multe articole si oferi mai multe informatii, cu atat vei atrage mai multi utilizatori. In plus, vizitatorii magazinului online vor fi potentiali clienti deja interesati de produsele oferite.
Social Media Marketing
Stiai ca Facebook se mandreste cu peste 2,9 miliarde de utilizatori? Iar Instagram are peste 2 miliarde de utilizatori? Daca potentialii tai clienti sunt pe aceste platforme, atunci si business-ul tau si produsele tale trebuie sa fie prezenti! Cu postari constante vei putea creste numarul de urmaritori si de potentiali clienti. Desi este o metoda de promovare de nelipsit, social media marketing presupune multa munca, dar si rezultatele sunt uimitoare, atunci cand ti-ai stabilit un numar cat mai mare de utilizatori interesati.
Promovarea unui magazin online presupune strategii din ce in ce mai complexe. Dar acest lucru se datoreaza in cea mai mare parte concurentei din mediul online. Dar cu una sau mai multe dintre metodele de promovare mentionate mai sus, vei putea avea rezultatul dorit. Pentru o strategie eficienta de promovare, contacteaza-ne cu incredere!