Ce Ne Invata Baby Yoda Despre Marketing?

Daca trebuie sa facem un rezumat al anului 2019, nu putem uita de personajul dragalas din serialul “The Mandalorian” care a spart internetul mai ceva ca Kim Kardashian pe coperta Paper Magazine! Este vorba despre Baby Yoda, un meme ajuns viral in doar cateva ore. Il gasim pe toate canalele de social media, insotit de reactii si comentarii haioase.
Dar ca expert de marketing, trebuie sa privim in spatele ochilor dulci si plini de inocenta ale lui Baby Yoda si sa observam fenomenul pe care l-a creat. Deoarece, acest meme ajuns viral ne invata 3 idei de baza ale unei strategii de marketing online. Haideti sa vedem care sunt acestea!

Trebuie sa iti cunosti audienta!

Majoritatea fanilor Star Wars il indrageau pe Yoda, invatatorul chibzuit al lui Skywalker. Disney stia foarte bine acest lucru. Astfel, pentru a profita de emotiile deja existente ale audientei targetate, s-au gandit sa “tuneze” acest personaj, transformandu-l intr-un… bebelus. O miscare care a inebunit audienta, intr-un sens pozitiv. Desi nicaieri in serial nu este specificat ca “bebelusul” este Yoda, vanatorului de recompense ii este spus ca are 50 de ani. Fanii Star Wars stiu ca Yoda a trait 900 de ani, concluzia audientei fiind ca acel pitic este Yoda in vesiunea bebelus!
Pentru a manipula si mai mult audienta, Disney a decis sa nu creeze Baby Yoda cu efecte CGI, ci sa foloseasca o marioneta care se misca asemanator cu personajul original.
Concluzia: este timpul sa iti cunosti cu adevarat audienta tinta!

Ne place sa distribuim!

Share. Share. Si iarasi Share! Ne place sa distribuim lucruri amuzante, socante sau emotionale. Acest lucru a facut ca Baby Yoda sa devina cel mai distribuit topic pe internet in nici macar o luna de la aparitie. Internetul este inundat de GIF-uri, imagini si meme-uri cu “bebelusul”.
Te intrebi de ce a avut acest succes instant?
Uita-te la fata lui… pe bune… uita-teeeeee!


Punand gluma la o parte, Baby Yoda este tot ce ne place sa distribuim. Este dragut, este extrem de relevant si ne starneste interesul.
Concluzie: oamenilor le place sa distribuie lucruri amuzante si relevante, profita de acest lucru creand un continut care va fi distribuit din plin.

Starneste interesul audientei!

Probabil cea mai geniala idee pe care a avut-o Disney in acest secol a fost sa il tina pe Baby Yoda un secret pana la sfarsitul primului episod din The Mandalorian. Fiind un adevarat soc pentru toti spectatorii. Pe langa acest lcuru, Disney a mai luat decizia de a nu da toata informatia pe tava despre acest personaj, starnind interesul a milioane de fani in toata lumea. Cu totii vroiau sa afle daca chiar este Yoda cand avea “doar” 50 de ani? De unde a venit? Cat de puternic este? De ce il vrea Imperiul? etc etc… Atatea intrebari si prea putine raspunsuri, contribuind enorm la curiozitatea a milioane de fani.
Concluzia: strategia ta de marketing trebuie sa aibe ca scop starnirea interesului, nu sa vinzi. Daca ai starnit interesul si informatiile au ajuns la audienta tinta, vanzarea se va realiza!

Call Now Button