Ce Este Influencer Marketing Si Ce Beneficii Ii Poate Oferi Business-ului Tau?
Cand vine vorba de strategiile de marketing, nu trebuie sa uitam sa verificam constat care sunt strategiile noi care apar in materie de marketing online. O astfel de strategie recenta este asa numitul Influencer Marketing. Dar ce implica acesta si ce beneficii ii poate oferi business-ului tau?
Ce este Influencer Marketing?
Cu aparitia numeroaselor platforme de social media, blogging si, bineinteles, vlogging, au inceput sa apara asa numitii “INFLUENCERI”. Expresia de influencer o intalnim din ce in ce in ce mai des atat in Social Media Marketing, cat si de fiecare data cand accesam Instagram, Facebook, Youtube, Twitter si restul platformelor de social media de top.
Un influencer este o persoana care are multi urmaritori (followers) in mediul online, pe care ii poate “influenta” sa cumpere sau sa incerce un anumit produs sau brand. Astfel, prin Influencer Marketing se intelege o strategie de promovare care implica parteneriatul cu unul sau mai multi influenceri, care iti pot promova produsele sau serviciile.
Beneficiile oferite de un influencer:
- creste credibilitatea brand-ului tau;
- produsele si servciile tale pot ajunge la zeci de mii, sau chiar sute de mii de potentiali clienti, printr-o singura postare facuta de influencer-ul potrivit;
- acesta iti poate transforma brandul intr-un topic relevant;
- o postare sau un review facut de un influencer indeamna la cumparare;
- influencer marketing-ul NU este atat de “pushy” ca alte strategii de marketing (SSM, PPC, etc);
- acesta ofera un boost strategiei tale de SEO;
- nu implica costuri foarte mari;
- te ajuta sa ajungi mai usor la audienta relevanta brandului tau, etc.
Cum Alegi Influencerul Potrivit Afacerii Tale?
Acum ca sti care sunt beneficiile colaborarii cu un influencer in mediul online, trebuie sa sti si cum sa alegi unul potrivit afacerii tale. Astfel, primul pas este sa identifici audienta tinta. Daca esti un producator sau vanzator de produse cosmetice, audienta ta tinta reprezinta doamnele si domnisoarele de toate varstele. Desi femeile mai mature pot fi “influentate” mai usor sa cumpere, prin metode traditionale de marketing. In cazul fetelor si femeilor tinere, lucrurile se schimba radical. Acestea isi petrec o mare parte a zilei in mediul online. Ele au mai mare incredere in influencerii pe care ii urmaresc, decat in reclamele agresive care intrerup postarile sau clipurile pe care le vizualizeaza.
Pentru un brand de cosmetice, influencerii tinta sunt cei / cele din categoria de make up, evident! Dar in aceasta nisa nu ducem lipsa in Romania. Lista fetelor care ofera tipsuri de make up in mediul online este vasta, si ai de unde alege!
In schimb, in cazul altor nise ar putea fi mai dificil sa identifici influencerii care iti pot aduce cele mai multe vanzari. Dar odata cu influencerii si cu strategiile de influencer marketing, au inceput sa apara din ce in ce mai multe agentii de marketing care te pot ajuta in luarea deciziei care iti va aduce cel mai mult succes.