Ce Este Identitatea Vizuala?
Desi vindem pachete de identitate vizuala, de cele mai multe ori clientii nostri nu inteleg ce este identitatea vizuala. Adesea intalnim clienti care sustin ca identitatea vizuala a afacerii lor este Logo-ul companiei. Ceea ce este complet gresit. Identitatea vizuala este construita dintr-un ansamblu de elemente care definesc compania. Logo-ul doar face parte din identitatea vizuala a firmei, desi are un rol destul de important. As putea spune ca pentru o companie sa se poata faca remarcata si sa isi creasca rapid credibilitatea in fata clientilor este necesar sa fie foarte atenta la: brand, identitate vizuala si logo.
DE CE ESTE IDENTITATEA VIZUALA IMPORTANTA PENTRU O COMPANIE?
Enumeratia de sus nu este una aleatorie, ci este ordinea apartenentei elementelor brand > identitate vizuala > logo. Daca o luam in sens invers, putem spune ca logo-ul este o parte a identitatii vizuale, care la randul ei este o parte a brand-ului. Pare destul de complicat, dar nu este asa. Pentru a intelege mai bine conceptul putem spune ca brandul este „marca inregistrata”. Acesta este termenul juridic corect in Romania. Adica, mai usor, ne putem referi la intiparirea unui simbol pe piata. Iar asta este foarte important pentru viitoarele vanzari. Ganditi-va cat de des ati cumparat un produs/serviciu doar pentru simplu fapt ca stiati din experiente anterioare ca acel produs este de calitate. De fiecare data cand ati patit asa ceva, trebuie sa stiti ca acolo a fost o lucrare ampla la brandul si identitatea vizuala a companiei respective. Aceeasi situatie se poate repeta si pentru evitarea unor marci. Intreg procesul de branding este intr-un final, de cele mai multe ori, unul win-win. O firma cu produse de calitate reusind sa vanda produsele unor oameni care au nevoie de acestea.
Deci, brandul ajuta foarte mult la diferentierea unei companii de concurenta si la o identificare rapida a produselor/serviciilor comercializate. Astfel, consumatorii se vor simti mult mai confortabil sa repete interactiunile cu un brand si in aceasi masura sa il recomande prietenilor/familiei.
CARE SUNT ELEMENTELE CARE FORMEAZA IDENTITATEA VIZUALA?
Daca vorbim despre ce este identitatea vizuala, nu putem omite elementele din care este formata. Desi nu exista un standard, depinzand foarte mult de natura companiei, putem generaliza. De exemplu, folosirea acelorasi culori in cadrul materialelor publicitare, fonturi, forme si logouri. Cele mai insemnate si importante elemente ce alcatuiesc identitatea vizuala a unei companii sunt:
Logo, simbol, slogan;
Materiale identitare: carti de vizita, plicuri, foi cu antet, etc;
Reviste, brosuri, pliante;
Website-ul;
Imprimari: tricouri/uniforme;
Alte forme de comunicare auditiva sau vizuala.
Rolul tuturor acestor elemente, sau materiale, este de a-i intari credibilitatea consumatorului final fata de companie. Exact ca in cazul persoanelor, de cele mai multe ori prima impresie este foarte importanta.
LOGO-UL AJUTA LA IDENTITATEA VIZUALA A UNEI COMPANII?
Raspunsul simplu este da. Sa fim seriosi acum, ce este identitatea vizuala a unei companii fara un logo? Acest simbol concentreaza toata identitatea vizuala a brandului. De aceea de foarte multe ori se fac studii indelungate pentru a se stabili cu exactitate cum ar trebui sa arate logo-ul. De asemenea, acesta este prezent pe toate materialele/site-urile companiei.
Un logo original, bine realizat va atrage tot timpul clienti noi, unii din pura curiozitate. In schimb, un logo superficial sau lipsit de originalitate va plasa clientii intr-o zona gri. Clienti care cu greu vor observa compania pe viitor.
Deci, ce este identitatea vizuala a unei companii? Pe langa faptul ca este o componenta importanta a brandului, am mai putea spune ca identitatea vizuala a unei companii este ansamblul imaginii acesteia, unde avem ca prim element logo-ul.